Is er iets te vieren, een jubileum of een bruiloft? Dan mag er echt wel een keer groots worden uitgepakt. Hoe groter het feest dat je ervan wilt maken, des te belangrijker is de voorbereiding. Zeker als je veel mensen verwacht, moet je er echt wel wat van maken. In dit artikel bespreken we een aantal aspecten van een spetterend jubileum of een krachtig begin van een huwelijk. Hier zijn vijf tips.

Tip 1: Begin op tijd met organiseren

Het grootste probleem bij het organiseren van feesten, is dat er gewerkt wordt met deadlines die heel vaak niet kunnen worden gehaald. Het vinden van een locatie wordt moeilijker naarmate je wacht: er zijn simpelweg gewoon genoeg andere bruidsparen of jarigen die de locatie voor jou hebben weggeplukt. Het is dus essentieel om er vroeg bij te zijn. Hoe eerder je reserveert, hoe groter de kans dat er plek is voor iedereen.

Tip 2: Zorg voor een geschikte locatie

Lang niet iedere locatie is geschikt voor wat jij graag wil. Sommige plekken zijn te klein, andere locaties zijn weer te groot, waardoor het net lijkt alsof er bijna geen mensen zijn. De gezelligheid die wordt gevoeld door de gasten op een bruiloft of jubileumfeest staat of valt bij de keuze voor een locatie. Ook wil je niet dat er geluidsoverlast is en dat buren en omwonenden de politie bellen. Dit kan het hele feest in het water gooien.

Tip 3: Regel het leukste entertainment

In Nederland is het vrij normaal om een bruiloftsfeest te vieren met alleen maar een simpele dj en veel kletsen. Dat is echter lang niet de enige manier hoe je een feest kunt vieren. In plaats van een dj, kun je ook bekende artiesten inhuren, zangers die graag een feestje bouwen. De lijst met artiesten bij een artiestenbureau Lukassen of bij andere vergelijkbare bureaus zijn vrij lang en er zijn meer en minder bekende zangers die zorgen voor veel vermaak.

Tip 4: Op tijd de uitnodiging klaar

Zoals we al zeiden, is de organisatie het best als er vroeg wordt begonnen. Dat geldt ook voor de uitnodigingen. Mocht je een feest vieren waarbij de uitnodiging pas een maand voor aanvang wordt verstuurd, dan is het aantal gasten dat niet kan groter. De datum moet echt al een maand of drie van tevoren worden doorgegeven, zodat je zeker weet dat iedereen erbij zal zijn. Is de info er nog niet voor op de uitnodiging, doe dan een ‘save-the-date’ berichtje.

Tip 5: Een draaiboek maken

De laatste tip voor een spetterend feest is het maken van een draaiboek. Als je een of meerdere ceremoniemeesters hebt, dan is het handig als die personen precies weten wat er op welk moment van de dag moet gebeuren. In een draaiboek staat alles wat nodig is om een bruiloft of jubileum een succes te maken.