MediaMarkt, Decathlon en Beversport spelen een belangrijke rol bij deze nieuwe opleidingsvorm. Hun expertise wordt gebruikt om de lessen verder te verdiepen. Zo zullen de theorielessen direct worden aangevuld met praktijkcases van deze winkels. Dit zorgt voor een sterke verbinding met het toekomstige werkveld. Het Slimste Huis Alkmaar faciliteert de lesruimte. Innovatie is het sleutelwoord binnen deze organisatie die ouderen een veilig thuis biedt, ook hieraan zullen de toekomstige verkoopspecialisten hun steentje bij kunnen dragen.
Pitchen
De eerstejaarsstudenten zullen vier ochtenden per week les krijgen in Noorder Arcade. Dit wordt aangevuld met een stage van twee middagen per week bij een van de drie winkels: MediaMarkt, Decathlon of Beversport. Op vrijdag krijgen de studenten les op het Horizon College in Heerhugowaard. Tijdens de eerste tien weken van het schooljaar presenteren de bedrijven zich aan de studenten. Zij kunnen dan een keuze maken waar zij het liefst stage willen lopen. Met behulp van een pitch solliciteren zij naar hun stageplek.
Motivatieverhogend
Opleidingsmanager Detailhandel Pascal Milhous is enthousiast over de nieuwe lesvorm. ‘We zoeken continu naar mogelijkheden om onze opleidingen nog beter aan te laten sluiten bij het werkveld. Doordat we de opleiding Verkoopspecialist nu grotendeels vormgeven binnen winkelcentrum Noorder Arcade verwachten we niet alleen dat we de opleiding verder kunnen verdiepen, ook gaan we ervan uit dat de studenten nog meer gemotiveerd zijn om het beste uit zichzelf te halen.’