Leer je doelgroep kennen
Ongeacht of je het gaat uitbesteden of het toch zelf gaat doen, is het heel erg belangrijk dat jij je doelgroep kent. Je moet weten waar je doelgroep naar zoekt en wat hun wensen zijn. Hier hoort een zoekwoordonderzoek absoluut bij. Kijk welke zoekwoorden veel gebruikt worden en waar de concurrentie niet al te hoog is. Zo kun je bepalen welke zoekwoorden de focus gaan zijn voor jouw advertenties. Kijk ook naar de data die je al hebt verzameld op de website, ook dit kan je helpen om de klant beter te begrijpen.
Let ook op lokale marketing
Iets wat door veel bedrijven vergeten wordt, en wat voor jou dus een mooi concurrentievoordeel kan zijn, is het focussen op lokale marketing. Met Google en Facebook Ads kun je ook focussen op bepaalde locaties. Dit is ideaal als je weet waar jouw klanten vandaan komen. Als je bedrijf gevestigd is in Amsterdam en al je klanten uit die omgeving komen, heeft het natuurlijk weinig zin om je advertenties te tonen aan mensen in Maastricht. Dat is een verspilling van je budget en dat willen we niet hebben.
Het belang van content
Content is de sleutel tot succes bij online adverteren. Als je online gaat adverteren moet je ervoor zorgen dat je content visueel en tekstueel helemaal in orde is. Hiervoor heb je dus best wel wat nodig. Een grafisch designer en een goede copywriter in je team helpen je met het behalen van grote successen. Ook hier kan een full service marketing bureau heel behulpzaam zijn. Je kunt het zelf aanpakken, maar zorg dat je een sterk team hebt zodat je ook daadwerkelijk conversies uit je advertenties!