ALKMAAR – Per 1 oktober 2018 heeft Stichting Alkmaar Marketing Eduard Pieter Oud benoemd als interim directeur. Hij volgt Niels van de Beek op, die in juni afscheid nam. Naast de dagelijkse leiding en aansturing van het team zal Oud zich bezighouden met het uitbouwen van het netwerk van de organisatie en het uitdragen en ontwikkelen van de citymarketingvisie.
Eduard Pieter Oud is geen onbekende in de stad. Hij was 15 jaar werkzaam voor de Alkmaarse VVV en architect van de regionalisering. Bij zijn afscheid in 2007 werd hij onderscheiden met het ereteken in goud van de gemeente. Daarna vertrok hij naar Amsterdam waar hij eerst zakelijke directeur werd van Amsterdam Toerisme en Congres Bureau. Toen dat in 2013 opging in Amsterdam Marketing, kreeg hij ook daar de rol van zakelijk directeur. Binding met het Alkmaarse hield hij ondermeer als toezichthouder bij TAQA Theater de Vest en de Grote Kerk.
Het bestuur van Alkmaar Marketing is verheugd met de komst van Oud. Voorzitter Peter Visser: “Zijn competenties en netwerk kunnen onze organisatie en stad een flinke stap verder brengen. Eduard Pieter is een ervaren citymarketeer met een hart voor Alkmaar en altijd op zoek naar samenwerking.”
Eduard Pieter Oud zegt zelf over zijn aanstelling: “Ik ben blij dat de kennis die ik de afgelopen jaren heb opgedaan kan inzetten in de stad waar ik met veel plezier 15 jaar heb gewerkt. Ik verwacht te kunnen bijdragen aan de ontwikkeling van Alkmaar Marketing en kijk er naar uit om samen met partners in het bedrijfsleven, politiek, bewoners en andere stakeholders van Alkmaar een sterker merk te maken”.