Wat is het Informatiepunt Digitale Overheid?
Je regelt zaken met de overheid steeds vaker op de computer via internet. Bijvoorbeeld je zorgtoeslag aanvragen. Werk zoeken. Een woning zoeken. Een rijbewijs verlengen. Of een afspraak maken bij de gemeente. Je moet dan wel kunnen omgaan met een computer. En een DigiD hebben of aanvragen. Misschien vind je dit lastig. Maar als je eenmaal weet hoe het werkt via de computer, is het vaak minder moeilijk dan je eerst dacht. Meestal heb je dan ook sneller antwoord. Soms zelfs meteen.
Wat kun je met het Informatiepunt Digitale Overheid?
Wil je iets regelen via de computer en kun je wel wat hulp gebruiken? Wil je zelf beter leren omgaan met de websites van de overheid? Of ken je iemand die wel wat hulp kan gebruiken? Kom dan naar het Informatiepunt Digitale Overheid in de Bibliotheek. Hier luisteren we naar je vraag en denken we met je mee. We geven je direct informatie waarmee je verder kunt. Of verwijzen je door naar de juiste organisatie. Je kunt ook gratis computercursussen volgen. Zodat je voortaan zelf dingen kunt regelen met de overheid via de computer.
Waar vind je het Informatiepunt Digitale Overheid?
Je vindt het Informatiepunt Digitale Overheid in de bibliotheek in Alkmaar, Bergen Castricum en Heerhugowaard. Maar we gaan ook op pad met onze speciale bakfiets. We geven dan workshops op locatie. Meer informatie hierover vind je op onze website www.bibliotheekkennemerwaard.nl/digibieb. Over de openingstijden word je nader geïnformeerd.
Heb je vragen?
Kom gerust langs Heb je vragen over de overheid? Wij helpen je verder bij het Informatiepunt Digitale Overheid. Kom eens langs. Je bent welkom zonder afspraak. Je hoeft geen lid te zijn van de Bibliotheek. En de hulp is gratis.